Bloggbokslut 2010

Bloggbokslut 2010
Det är dags att summera denna webbsidas första tid genom ett enkelt bloggbokslut (inspirerad av Lundaluppen och flera andra bloggare). Detta experimentella hobbyprojekt startade i början av november 2010 och bloggen har sålunda varit aktiv i två månader.

Det hela började för några år sedan, då jag av en tillfällighet kom att se och läsa en ekonomiblogg inriktad på privatekonomi och placeringar: 40procent20ar. Tidigare hade jag en diffus bild av vad en blogg var för något och trodde inte att det var något för mig. Denna blogg fångade i alla fall mitt intresse. Jag läste den, sporadiskt i början och allt mer kontinuerligt eftersom, och var snart fast. Jag upptäckte även fler intressanta bloggar som t.ex. Stockman och Cornucopia. Numera följer jag en rad bloggar regelbundet, se min bloggroll eller sidan Resurser. Det som fascinerade mig var enkelheten och uttrycksformen, sättet att paketera (form) och kommunicera ett intressant budskap (innehåll). Inspirerad av flera bloggar och efter en längre tids övervägande bestämde jag mig för att starta min blogg och det första inlägget, Superstart, skedde den 2 november 2010.

Två månaders uppstartsperiod är naturligtvis en alltför kort tid för att kunna göra några djupare analyser, eller dra kloka slutsatser.

Då jag är intresserad av uppföljning och statistik är Google Analytics ett förträffligt verktyg för ändamålet.

Här är ett urval uppgifter för perioden 2 november-31 december 2010:
  • Antal blogginlägg: 40
  • Antal sidvisningar: 7 571
  • Trafikkällor:
    • Hänvisningswebbplatser: 47 %
    • Direkt trafik: 28 %
    • Sökmotorer: 12 %
    • Övrigt: 13 %
  • Besökare från: 
    • Sverige
    • USA
    • Tyskland
    • Norge
    • Brasilien
    • Finland
    • Danmark
    • Ryssland
    • Thailand
Min ambition att försöka utveckla bloggens form och innehåll fortsätter framgent!

God fortsättning på det nya bloggåret!

Rekommenderade gratistjänster

  • Jämför och hitta den bästa räntan till ditt privatlån hos Privatlån24.se!
  • Få en snabb och enkel överblick över din ekonomi genom att klicka här!
  • Jämför elpriser och byt elavtal enkelt och kostnadsfritt genom att klicka här!
  • Få en total och gratis överblick på alla dina pensioner genom att klicka här!
  • Jämför och hitta de billigaste och bästa försäkringarna genom att klicka här!
  • Gör aktie- och fondaffärer utan courtage - klicka här!
  • Jämför alla kort och sänk dina kostnader - klicka här!
  • gratis återbäring på dina inköp online - klicka här!
  • Besök seminariet "Ett rikare liv" - klicka här!
  • Ta del av Classier Hedge, en dynamisk investeringsstrategi - klicka här!
  • Skaffa dig gratis ett kostnadsfritt bokförings- och faktureringsprogram - klicka här!
  • Rabattkoder, deals och REA för dig som vill spara pengar när du handlar på nätet - klicka här!
  • Låt bankerna slåss om ditt lån! Mata in dina uppgifter. Därefter får olika banker bjuda på hur låg ränta de vill erbjuda dig. För privatlån klicka här! För bolån klicka här!
  • Checklista flyttstädning Stockholm här.
  • Jämför blancolån och låna utan säkerhet - Blancolåna.se.
  • Slipp däckböter – gratis guide för vinterdäck datum – Vinterdäckdatum.se.